Salam Ukhuwah buat semua sahabat-sahabat.. Rasanye da lame sangat tak menulis dalam blog ni..

Skang aku nak cerita skit2 la pengalaman handle MISWAN.. MISWAN ni sebenarnya singkatan dari MINGGU KEUSAHAWANAN SISWA.. Nama ni sebenarnya diberikan oleh mantan KKU, RajT Suffian.. bile da bekerjasama ngan MPP tukar kepada MINGGU KEUSAHAWANAN DAN KERJAYA SISWA 08.. Tapi MISWAN da sebati ngan diri kami semua.. hehehe


Lau nak tau lebih lanjut pe aktivi sepanjang MISWAN boleh ziarah blog KKU dan komen la ape yang patut supaya kami dapat perbaiki mane yang rosak.. Let me story serba sedikit pe yang berlaku sepanjang aku handle MISWAN....


Aku tak reti la nak story cam ne.. huhuhu.. erm ok la.. Untuk pengetahuan sahabat semua aku ingatkan MISWAN ni da tak jadi coz clash ngan banyak program.. n program ni betul-betul last minit la.. Memang handle program ni mencabar minda dan fizikal betul la... ;) Kadang cam nak give up ade..hehehe.. ye la.. ngan study lagi.. Tapi adat la lau nk sangat jd pemimpin.. Ambik kau...huhuhu

Program yang paling best sepanjang MISWAN ni ialah ENTREPRENEUR RACE.. Fuhh.. Nak kate mencabar tu tak dek la sangat tapi sronok tengok diorang bekerjasama solve their problems n creat their own compony.. Cam benda tu real sangat2.. Aku sonok sangat tengok mase kat last checkpoint, bakal2 usahawan ni kene selesaikan satu puzzle inovasi.. Memang susah la.. Ni idea Ustaz Farid..hehehe.. Ingatkan diorang tak dapat buat tau.. Terkezut jugak ade satu group tu boleh solve that puzzle dalam mase 15 minit jer..

Sepanjang program ni banyak la berlaku kekecohan.. Biasala... Tapi Alhamdulillah.. Semangat dan komitmen yang ditunjukkan oleh MT dan Exco KKU amat membanggakan walaupun ade la sorang dua ade jd sleeping partner..hehehe.. Thanks kepada semua yang terlibat dalam menjayakan MISWAN ni..

Ade jugak perkara yang sedih dan mengecewakan.. Mase malam penutup tu... sob sob sob..sedey laaaaa... Tak dek orang rasmi penutup.. waaaaaaaaaa... tapi tetap meriah ngan persembahan nasyid.. To Abang Shah thanks ya.. Tp x puas ati coz x nyanyi lagu Ajibtu..huhu.. To all sekreteriat MISWAN tq coz sudi memeriahkan malam penutup MISWAN.. Jasa u all amat saya hargai... Sonok jumpe korang sume.. mmuah!!

Lastly I hope kepimpinan akan datang dapat buat aktiviti yang keusahawan dengan lebih fokus dan teliti.. Keutamaan kepada ahli adalah sangat penting kerana ahli adalah aset terpenting dalam kelab.. Chaiyok KKU!!


.:: First Day - Perasmian ::.
.:: Dirasmikan oleh : Dr Ramle bin Abdullah, Ketua Pusat Pengurusan Penyelidikan dan Inovasi UDM ::.

.:: Mase perasmian ni kelam kabut sangat2.. Ye la persiapan buat pagi tu coz malam sebelumnya penutup FKI.. huhuhu.. Pas perasmian ni perlepasan peserta entrepreneur race.. Tapi gambar tak dek lagi.. Nanti aku upload lain untuk tatapan sahabat semua.. K?? ::.


.::First day.. Kene jaga laptop..huhu.. Sempena perasmian MISWAN ::.
.::B4 nyanyian lagu UDM dan GEMURUH::.

.:: Huhuhu.. Patut ni keje Usop.. bukan aku.. waaaa.. kelam kabut giler coz aku x tau mane depa letak lagu untuk perasmian... Pe la Usop.. Dia pi jadi jurugambar plak..Aduh!! Usop Usop... Tapi tak pe la.. Oleh kerana mg banyak tolong aku, aku maafkan..hehehe ;) ::.


.:: Second Day.. Petang.. Pertandingan monopoly ::.
.::We won this game.. yea!! ::.

.:: Nak tau cam ne kami boleh sertai game ni?? Hehehe.. Sebab tak ramai peserta ambik bahagian.. So, kami masuk la.. hahaha.. Menang plak tu.. Tak sangka la sebab salah sorang ahli kami bankrup.. Aduh.. Sronok giler.. ::.


.:: Second day..Malam...Kuiz Keusahawanan - OTH 06 ::.
.:: Sekreteriat yang menjayakan Pertandingan Kuiz Keusahawanan ::.
.:: Love u all.. Muakss!! ::.

.:: Pengarah kuiz: Hazwani.. Tapi ade class malam tu.. Jadi aku handle la.. erm soalan based on keusahawanan yang umum.. Boleh dikatakan susah jugak la soalan tu.. aku pun ade tak bleh jawab.. Tp terror la depa sume.. Memang boleh jawab.. Tahniah kepada para pemenang ::.



.:: Peserta yang menyertai Kuiz Keusahawanan, terdiri dari warga UDM ::.


.:: Hakim ::.
.:: Maisarah, Fatehah dan Mimie Maria ::.


.:: Third day - Seminar Keusahawanan dan Kerjaya - DABS ::.
.:: Me wif secreteriats who were work too hard to make sure that all da programmes been successful.. Thanks for helping us.. ::.

.:: Banyak info aku dapat dari seminar yang disampaikan oleh YPU ::.


.:: Forth day - Seminar Rasuah - KH 01 .::
.:: Me wif Asma' yang banyak membantu sepanjang program berjalan ::.
.:: Jasamu sangat aku hargai ::.

.:: Klakar sangat2.. Seminar penubuhan syarikat boleh bertukar jadi Seminar: Rasuah dan Pecah Amanah di kalangan Pengarah Syarikat - Paduan untuk bakal-bakal usahawan di sampaikan oleh Puan Asiah dari Fakulti Undang-undang dan Hubungan Antarabangsa (FUHA).. Tak dapat banyak sangat input yang aku dapat.. huhuhu ::.


.:: Fifth day - Last day ::.
.:: All da secreteriat MISWAN ::.
.:: Tq, kerana menjayakan MISWAN dengan jayanya.. Tanpa kalian semua kami memang tak mampu untuk meneruskan program.. Kalian la tunggak kejayaan program kami.. ::.

.:: Sonok tengok depa makan :) ::.



0 comments: