Penatnye study... Banyak pulak kene hafal.. Macam da nak final plak rase.. Huhuhu... Ya Allah.. Kuatkanlah ingatanku.. Mudahkanlah segala urusanku.. Bantulah aku..... Semoga segala urusan ku di dunia mahupun di akhirat berjalan lancar.. Aminn..

Rindunya nak balik rumah... Minggu ni ramai kawan-kawan aku balik.. Best nyer... Aku bukan tak nak balik tapi test berderet-deret.. Tak terhafal rasenyer setiap madah tu. Aku tak bleh nak bayanglah macam mana oarng hafal main-main?? Tak rase pape ke mase jawab test tu?? Kalau aku la... Memang bad mood giler la pastu.. Tapi fenomena skang aku lihat, yang tak leh jawab tu happy pelik jer.. Yang bleh jawab plak risau manjang takut jawapan salah... Pelik2.. Dan fenomena tiru meniru ni pun dah makin berleluasa di kalangan student skang.. Aku tak marah lau nak tiru kalau dia study, cuma ada yang dia missing.. Yang aku geramnye...... Dah la tak study pastu sibuk-sibuk plak nak meniru... Mahasiswa mahasisiwi sekalian.. Buang la tabiat tu.. Kita study betul-betul.. Ingat harapan mak ayah kita.. Harapan kita sendiri.. Kita kan ada cita-cita.. Tu la sebab mahasiswa skang lesu.. Tak dek sifat nak bersaing langsung..

Aik?? Da terlebih marah plak aku ni.. hehehehe.. Maaf la ye.. aku tak tuju kat sape-sape pun.. Aku just ingatkan diri sendiri je.. Kot-kot la kau pun ada wat keje cam tu gak.... Aku akui, kadang-kadang ada jugak wat gitu, tapi aku hafal.. Dah sifat semulajadi manusia kadang-kadang ada yang terlupa.. Tu pun kalau nampak orang sebelah tulis ape.. maklumlah aku kan rabun.. Hehehehe... semoga Allah memberkati ilmu yang aku dapat dan mengampuni kesalahan aku...

Rasa cukup la kot buat mase ni.. Nak sambung study plak... Hehehe... Daaaa... Wassalam...

~ Mahasiswa berwawasan, mahasiswa cemerlang ~

2 comments:

dR.DidiE said...

hehe sarah,betol tue..aku setuju.budaq2 skang ni ske betol copy n paste.tp..klw dorg study dlu n discuss sme2, then bru copy,tu aku tak kisah sgt..tp,mcm sarah ckp, dorang tak study pom,trus nk tiru kwn..tak aci laa..huhu...

SARAH ZUKRI said...

hehehe.. ealiti la wei.. paling truk skang tiru nota.. huwaaa.. lagi la sadis..