Salam semua... Ni nak habaq kat semua... Raya tahun ni memang meriah.. Meriah yang teramat sangat.. Al-nasib la aku masih di bumi Malaysia.. Kalau tak mesti menangis kering la aku kat sane.. Tak pun aku mesti layan lagu ni.."...Dari jauh ku pohonkan ampun maaf. Jangan sedih pagi ini tak dapat kita bersama. Meraikan Aidil Fitri yang mulia...." hukhuk..

Tahun
ni aku punya rekod la.. Setiap rumah yang aku pi untuk beraya, aku makan makanan yang disediakan.. Lau tak... Susah nak sentuh.. Tapi tahun ni makan sakan.. Sebab perut aku ni tahu dah tahun depan tak dapat makan besh-besh gini.... Hehehe

Kemeriahan raya tahun ni di
tambah lagi ngan men mercun n bunga-bunga api yang ntah berapa ratus ringgit depa abes.. Tapi syok weiii...Lawan-lawan ngan kampung sebelah..Tengok sape punya bunga api paling lawa.. Seronok bangat...

Tapi....

Dalam kemeriahan Syawal ya
ng disambut, ade jugak kesedihan. Sorang dari mak sedara aku tak dapat join kami tahun ni sebab dia sakit.. So kami juz pi rumah dia la...

Lastly...

Ape erti raya bagi aku pada tahun ni???

1) Of corse la satu
kejayaan bagi umat Islam yang berjaya menyempurnakan ibadat puasa....
2) Syukur sangat aku masih berkesempatan meraikan hari nyang bersejar
ah tu dengan sedare-mare dan sahabat handai
3) Seronok sebab dah lame
tak berkumpul ramai-ramai macam ni....

~ KENANGAN ~

0 comments: