Salam mahabbah sahabi wa sahabiah ku semua.. Baru sebentar tadi aku terbaca satu artikel yang dikupas oleh sahabat blogger aku, Putera Annur.. Dia cakap pasal komen-komen yang ada kat shout box tu.. erm aku jugak terpanggil nak masukkan entry ni dalam blog aku ni... Aku stuju ngan pendapat Putera Annur.. Sape2 yang nak komen tu letak la name betul.. Nanti senang nak balas balik ataupun letak name glamer pun tak per.. Baru kita tau sape pengkomen tu dan senang pihak yang bertanggungjawab nak mengreplykannya..

Erm satu lagi masalah plak ada pihak yang tak sepatutnya pi jawab.. Putera Annur, aku juga tau sape..hehehe.. Aku harap biarla orang yang dah dipertanggungjawabkan yang menjawab segala persoalan dan aduan daripada student. Mereka lebih tahu apa yang mereka patut lakukan.. Apabila banyak unsur-unsur luar ni, banyak plak timbul spekulasi nanti.. Kesian mereka yang tak bersalah!! Ops teman-teman, maaf ye, skang aku bercakap pasal komen kat shout box blog MPP UDM.. Aku harap biarlah MPP tu sendiri yang jawab.. Dan MPP pun letaklah name sebenar mase jawab komen-komen tu.. Nanti senang kami nak refer kat sape nant.. Tak dek la tertanya-tanya sape plak yang jawab ni.. Lau pihak atasan tanya, sape kate ni?? Senang kami jawab dia tu yang cakap cam ni..

Ni tak Guest la, Guest 2 la, Student la dan macam-macam lagi.. Kalau komen tu membina tak pe jugak. Ni yang ntah pape.. Kalau nak tolong jawab pun, tulis la leklok.. Pakai bahasa yang best-best skit.. Ni tak, bahasa tu pun dah buat orang marah.. Orang tu da tanya elok-elok pasal konvo, why not jawab leklok jugak.. Dia da la terasa konvo tak buat lagi, 'orang tu' plak pi jawab macam tu.. Marah la kawan... Kalau aku pun bengang.. huhuhu.. Dan aku tak maksudkan semua macam tu.. Guest15 plak da selesaikan segala persoalan pasal result kat shout box tu.. Macam tu la bagus.. Bahasa pun ok.. Tak dek la buat orang yang ngah marah tu terus marah lagi.. Baru la boleh fikir positif.. Ni tak.. Jawab macam dia tu bagus sangat.. To Guest15 aku juga mahu ucapkan terima kasih kerana mengakhiri persoalan aku tentang result.. =)

Pastu Putera Annur kata, labih baik komen trus kepada pihak atasan.. Erm same jugak la.. Tak dek respon pun.. Aku pernah jugak bawak trus kepada pihak atasan (HEPA) tapi responnye lebih menyakitkan hati.. Awak tanya la SI B ni.. Dia yang uruskan.. Bila tanya SI B dia suh pi tanya SI A tu plak.. Sebab saya tak urus ni dulu, dia yang urus.. Padahal dia yang pegang bahagian tu skang.. Nak tak nak dia la yang pi follow up.. Tak kan aku plak.. Aduhh.. Ape nak jadi la... Kalau dah yang atas tu pun bercelaru, yang bawah ni lagi laaaaaa....

So, harapan aku agar 'guest-guest' yang ingin bagi komen kat mane-mane blog, guna la name sebenar agar tidak timbul spekulasi suatu hari nanti.. Dan aku jugak harap MPP baru ni dapat menjalankan amanah yang dipikul tu dengan sebaiknya..

P/S : Suka ngan slogan MPP baru --> TOGETHER WE ASPIRE, TOGETHER WE ACHIEVE
Baru betul.. =)

Kata-kata hikmah : Kita sentiasa pertahankan apa yang kita tahu, sedangkan kita sepatutnya tahu bahawa tak semua yang kita tahu itu adalah BENAR..

2 comments:

Ibnusinaputra said...

salam..

yer ana setuju selalu nya bnyk guest yg xbertanggujwab sje memburukn keadaan di mane2 shout box dlm blog..
blog ana bnyk kali kena..

erm sape yg bertanya pasal konvo udm 2??bg badge ana mmg smpai skrg pihak udm xbuat lg konvo utk kami..mber2 badge ana ramai yg meradang...hmm ntahla yer

SARAH ZUKRI said...

ana pun tak tau sape ustaz...
tp dia komen sal konvo la dalam blg mpp udm.. tp dia tny elok jer.. yang tukang jawab tu lebih2..